Worldshow Mundikat 2006 in het MECC.

Worldshow Mundikat 2006 in het MECC.
Een uniek evenement binnen de kattenwereld, waar echt enorm veel nationaliteiten op afkomen. Ik heb Hongaren gezien, Spanjaarden, Italianen, Polen, van alles!

Ik ben alleen de zaterdag geweest, samen met Bugatti en Jane en Akim.(zie foto)

En nee we hadden ons niet genomineerd maar ja bij de rassenpresentatie moesten natuurlijk ook wel een paar burmezen zijn..
Het was heerlijk luxe om pas om 7 uur op te staan, wat mij betreft mag er vaker een show zo dicht bij huis zijn!
De zaal binnen gaan was een beetje lastig met maar 1 liftje naar beneden en als je dan karretjes met spullen bij je hebt kun je twee dingen doen: of achteraan de rij aansluiten of karretje en al de trap aftillen. ... Dat laatste gedaan want het liftje was echt erg klein (en bijzonder irritant is dan dat er mensen met de lift gaan , zonder karretjes... die hadden dus ook de roltrap kunnen nemen.. )Maar goed..uiteindelijk de entree door, veterinaire keuring en toen op naar de rassenpresentatie-hoek.
Man dat was gróót!!
Een enorm podium en alle carrées stonden zo ruim uit elkaar dat je bijna een step nodig had om naar de stands aan de overkant te komen!
Enfin, gordijntjes opgehangen, in de kooi, mandje en kattenbakje neergezet en Bug in de kooi..
In eerste instantie ging ze lekker van het voer zitten eten en keek ze eens onderzoekend om zich heen.
We kregen overhemden van de organisatie zodat de presentatie een beetje uniform overkwam.
Martin Gaus maakte zijn entree en om half 11 was het zoveer, het eerste optreden!
Nou Bug vond het helemaal niks, al die katten zo dicht bij d'r. Op de pilaar zitten ging nog, maar zodra ik d'r vast had was het een hele scheldkannonade in mijn oor.
De andere presentaties heb ik d'r aan een tuigje gedaan, en kijk toen had Madame het naar d'r zin!
Hele dag heeft ze gemopperd als ze het kooitje in moest, als ze maar op de punt van de tafel kon blijven zitten was het o.k. Dan zat ze echt als de koningin om zich heen te kijken, het was net een beeld!
En ook op het podium ging het goed, ieks ik moest zelf nog wat vertellen in een microfoon ;-)
Martin Gaus heeft niet echt veel verstand van katten dus ja het klopte niet allemaal wat ie vertelde maar ja de katten lieten zich zelf allemaal goed zien. Dus ik denk dat ze hem eigenlijk niet nodig hadden gehad, en Stephe Bruin heeft natuurlijk ook veel meer kennis van zaken!
Verder was ie wel aardig hoor, helemaal nadat C een handtekening van hem kreeg LOL.

Van de keuringen zelf heb ik maar weinig meegekregen, zag net al wel de resulaten op de Mundikat-site staan en er staan ook filmpjes van o.a de presenatie!
Er zijn veel foto's gemaakt dus ik ga even zoeken of ik ze kan vinden ergens, dan plaats ik zo nog wel wat.
Leuk was het wel om nog wat mensen te zien die je eigenlijk alleen via internet kent, was je leuk kennis te maken cq om ekaar weer eens te zien dames P en M!!!

Reacties

Anoniem zei…
Het was zeker leuk je te ontmoeten.
Veel ruimte hadden jullie op dat plekje. Alles nog goed gegaan met die schagen. Tjee, wat wiebelden die kooien zeg. En C zal wel helemaal in haar nopjes zijn geweest met de handtekening; nog iets over cavia's gevraagd ook?