Dag Ganzennest

C is kleuter-af.
Vandaag voor het laatst naar de onderbouw, naar juffrouw A.
Woensdag waren we al met de 8 kleuters die naar de middenbouw gaan als afscheid naar A haar huis geweest.

Samen met nog een moeder hebben we ze in het bos afgezet en zijn ze naar haar huis gelopen. Wij met de auto om alvast een paar kleine voorbereidingen te treffen.
C vloog in het bos de auto uit en dook met de jongens al het bospad op. Ik kreeg de kans niet meer op dag te zeggen. Tót we dus echt wegreden en ze helemaal in paniek raakte dat ik d'r alleen liet. Gelukkig kon A d'r al snel ervan overtuigen dat ik echt niet wegging.
Och arm kind, had wel met d'r te doen toen ik dat hoorde hoor, maar dacht ook echt dat ze het allemaal wel mee had gekregen. Niet dus.. les voor de volgende keer: navragen of ze de plannen weet ;-)
C en A bekijken samen de beker met de foto van de Ganzen die uitvliegen naar de Apenkooi

Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor wat het kadootje betreft. We hebben een koffieblik gescrapt en daar drop ingedaan. Als je bij A iets extra's hebt gedaan, schoolplein aanvegen of een jongste goed geholpen
is er vaak een dropje dus dit leek me wel toepasselijk. In een ander klein blikje nog eensoort boekje gemaakt met een bedankje,een foto van
de klas, van C en haar handtekening erbij.
Ondanks dat ik smorgens wat opmerkingen hoorde dat "men" kadootjes niet nodig vind (ze heeft woensdag toch al een kadootje gehad)toch maar gedaan.
En wat andere ouders er ook van dachten maakt niet uit, het trotse bekkie van C was veel meer waard!




"Dag Ganzennest, dag A!
Mag R bij jou in de klas dan kan ik nog eens komen kijken"
kwam er direct achteraan ;-))

Reacties

Francine zei…
Echt heel mooi gworden, Andrea. Dat zal ze vast héél erg hebben gewaardeerd!