Nodig

Ik heb soms even tijd voor mijzelf nodig.

Nou heeft iedereen dat wel (toch?) om op te laden, om bij te komen, of om gewoon even iets anders te doen dan het huishouden, mama-zijn, collega, echtgenoot etc etc.

Vroeger had ik die tijd als ik met Spark in het bos was.
Even niks, gewoon concentreren op mijn omgeving, inspringen op de dingen die mijn paard deed.
Kijken naar wilde zwijnen, met mijn rug tegen een oude boom met mijn handen om een hete kop thee, en Spark al soezend naast me.
Vol vertrouwen dat het wel goed was.
Daar werd ik dan stil van, en kwam helemaal opgeladen terug.

Nu dat er niet meer is heb ik dat moment op een heel ander gebied teruggevonden.
Zo verschillend, maar het geeft me hetzelfde vrije gevoel als toen.
Dat realiseerde ik me gisteren ineens.

Terwijl ik samen met 5 meiden in een kamer zit, papier en foto´s om me heen, lekkere hapjes.
Het feit dat ik aan kan schuiven aan een tafel vol warmte, er gelachen wordt, maar soms ook de ernstige dingen van het leven langskomen. Vol vertrouwen dat het gezegd kan worden.
Gisteren werd ik er weer even stil van.
Bedankt meiden! Mijn accu doet het weer!

(oh ja en ik heb zelfs gescrapt!;-)Dit is er 1 van)

Reacties

eliane zei…
fijn dat er zulke vriendinnen zijn :))
jojoco zei…
Wat mooi opgeschreven zeg!

en die katjes... liehief!