Goud



Een van mijn favoriete winkels is toch wel Artisjok
Een soort walhalla voor lekkere dingen om mee te koken.
Er is ook een landelijke keten die erg erop lijkt, die ook olie en azijn verkoopt, maar het leuke van deze zaak is dat ze zelfstandig zijn en daardoor net vaak even apartere dingen hebben.
En de passie die eraf spat als ze aan het vertellen zijn over hun produkten, fantastisch!
Deze keer "gescoord" door mij, van links naar rechts:
Olijfolie Extra Virgine uit Kreta, echt super lekker,met een stukje brood en wat zeezout. Mijn hoofd loopt al om met alle ideetjes die ik ermee wil maken.
Wat denk je van een heerlijke dressing met honingmosterd en tijm..
Daarnaast de frambozenbalsamico azijn. Lekker fris met toch dat zoetje erin waardoor je bijna vergeet dat het een azijn is!.
In het midden koolzaadolie, met boteraroma. Niet kunstmatig werd mij verzekerd, maar van echte boter.
Ben heel benieuwd, heb de aardappeltjes al gekookt, ga ze er vanavond in bakken!
Dan de Mirtillo Rosso balsamicoazijn. Oh man, die is lekker!! Heb hem net geprobeerd, door de yoghurt heen...
Dat klinkt gek, maar door zijn volle smaak speelt ie het zuur van de yoghurt helemaal weg!
En dan daarnaast de walnotenolie, die is vooral bedoeld naast de frambozenbalsamico, maar denk dat ie het op tafel met wat notenbrood en zout ook heel goed gaat doen.
Ben voorlopig wel even bezig met recepten uitproberen ;)

Reacties

Klinkt heerlijk ... neem je weer wat mee naar ons weekendje?
liefs Marinka