B1GT

19 juni Het had wat voeten in aarde,maar daar is ie dan toch: de leerlingenlijst van Cézanne dr nieuwe klas.
Tijdens het schoolverlaterskamp kregen we een brief dat ze toegelaten was tot Havobrugklas. Tot mijn grote verbazing  want ik meende toch duidelijk begrepen te hebben van Leon dat ze naar n havo/vwo tweetalig brugklas zou gaan, omdat ze geen vwobrugklas hebben.
Omdat het inmiddels half 5 was kon ik natuurlijk op school niemand meer bereiken .
De volgende morgen werd ik aangesproken door de moeder van T, die ook havo/vwo TTO zou gaan doen.Maar dus dezelfde brief kreeg als wij...
Inmiddels had ik de nieuwe school al gebeld, en was.mij verteld dat het aan de B voor begrijpend lezen lag, op basis daarvan zouden ze Havo-leerlingen zijn.(Later vertelde Leon me dat de B van Cézanne eigenlijk een A is. Ingewikkeld rekensysteem, maar ze heeft in 3jaar maar 1 keer n B,gescoord, en dat was op 1 punt na een A..)
Klasgenoot K,met ook n B voor begrijpend lezen was wel in n havo/vwo brugklas geplaatst....
Ze konden dan eventueel wel versterkt Engels erbij krijgen.
Toch leraar Leon maar n sms gestuurd. Hij was dan wel op kamp, maar ja we hadden er zon rotgevoel over. Het leek n beetje op, we hebben plaats voor zoveel leerlingen en die van jullie schuiven we ongezien (zo voelde t) aan de kant.
Gelukkig was Leon er ook ontdaan over en heeft vrijdags na kamp nog de nieuwe school gebeld.
En dat resulteerde in een telefoontje van de sectorleider die ons verzekerde dat we ons geen zorgen hoefden te maken maar dat ze wat anders gingen regelen.
En maandag belde hij inderdaad terug: op basis van motivatie en cijfers kon hij het drietal een plek aanbieden in een Gym-brugklas METTTO....okay, Latijn hoefden ze dan niet te volgen...
Op woensdag met ouders van Ten K,leraar Leon en sectorleider nog n laatste gesprek waarin hij probeerde uit te leggen hoe het nou kwam.
Helemaal overtuigd waren wij als ouders niet, omdat hij natuurlijk niet wilde toegeven dat ze ergens een streep hadden getrokken. Ten koste van onze kinderen...
Maar , de kids zijn supergemotiveerd en blij, en dat is het belangrijkste!!
Het idee is dat ze dan t tweede jaar naar "gewoon" vwo gaan.Maar dan is de keus aan ons, en niet aan n school die onze kids (nog) niet kent.

Reacties